Budgetbeheer landelijk

Utrecht
36 uren

Introductie

Vanuit Verder Detachering & Advies zijn wij door het hele land continu opzoek naar collega’s die willen werken in het sociaal domein! Onze opdrachtgevers vragen ons wekelijks om te ondersteunen, helpen bij piekbelasting, adviseren, achterstanden wegwerken, en huren ons om nog vele andere redenen in om Samen Verder te komen. 

Wij bieden flexibele en afwisselende opdrachten in het sociaal domein, die passen bij jouw wensen en ambities. Werken in het sociaal domein is een impactvolle werkomgeving, waar je elke dag het verschil maakt in de levens van mensen die jouw hulp hard nodig hebben.

Organisatie

Verder heeft meer dan 40 jaar ervaring in de financiële zorgverlening. We staan voor een persoonlijke aanpak, vertrouwen en kwaliteit. Onze collega’s geven terug dat ze werken bij Verder afwisselend en uitdagend vinden. Vooral via Verder Detachering & Advies, krijgen ze een diversiteit aan kansen binnen verschillende gemeenten, scholen of bedrijven. Kansen om burgers te helpen. Kansen om dienstverlening te verbeteren. Kansen om Verder te komen.  

Als marktleider in de financiële zorgverlening weten vele opdrachtgevers ons te vinden als ze (tijdelijke) ondersteuning nodig hebben. En samen met jou, geven we ze die!  

Functie

Wil je bijdragen aan het vergroten van de zelfredzaamheid en het probleemoplossend vermogen van onze cliënten? En werk jij graag binnen gestelde kaders, protocollen en procedures? Dan is deze mooie functie van budgetbeheerder echt iets voor jou! 


Je werkt nauw samen met een divers team en helpt je cliënten met hun geldproblemen. Door de financiën te beheren zorg je ervoor dat de inkomsten en uitgaven van de cliënten in evenwicht blijven. Samen wordt er gekeken naar inkomsten, uitgaven, vaste lasten en eenmalige uitgaven, bankrekeningen, abonnementen en eventueel de afloscapaciteit. 

Taken:

  • Opstellen van budgetplannen en maandbegrotingen;
  • Uitvoeren van betalingen en wijzigingen;
  • Houden van telefonisch spreekuur of inloopspreekuur;
  • Betalen van vaste lasten van de cliënt en sparen voor onverwachte uitgaven;

Eventueel nauw contact onderhouden met de schuldhulpverlener. 
 
Ook kan het zijn dat je:  

  • Aangifte doet van inkomstenbelasting;
  • Aanvragen behandelen van bijzondere bijstand, huur-, kinderopvang- en zorgtoeslag of kindgebonden budget;
  • Kwijtschelding van gemeentelijke en regionale belastingen. 
     

Tijdens het budgetbeheer betaal jij de vaste lasten van de cliënt en spaar je budget voor onverwachte uitgaven. Ook heb je eventueel nauw contact met de schuldhulpverlener of bewindvoerder om ervoor te zorgen dat de cliënt het schuldhulpverleningstraject of de WSNP positief afrondt. Met jouw aanpak zorg jij ervoor dat cliënten steeds beter zelf kunnen omgaan met geld. 
Daarnaast ben je flexibel inzetbaar op andere locaties waar wij onze dienstverlening aanbieden. Door jouw inzet wordt de zelfredzaamheid en het probleemoplossend vermogen van onze cliënten vergroot en leren ze met jouw hulp budgetvaardigheden aan. 

Functie-eisen

Voor de functie budgetbeheerder neem jij het volgende mee: 

  • Een passend HBO-diploma, zoals Sociaal Juridische Dienstverlening of Financieel Administratief Medewerker;
  • Je vindt het een uitdaging om ervoor te zorgen dat de inkomsten en uitgaven in balans zijn;
  • Je communiceert duidelijk, eerlijk en professioneel;
  • Je bent daadkrachtig en durft beslissingen te nemen;
  • Je hebt een groot inlevingsvermogen en kunt een vertrouwensband opbouwen met je cliënten.

Heb je een ander diploma en een ijzersterke motivatie? Dan horen we ook graag van je!

Aanbod

Allereerst, een plek waar jij jezelf mag zijn, je kan ontwikkelen en kan doorgroeien. Verder zeggen wij altijd: “wat je in 10 jaar leert op 1 plek, dat leer je in 4 jaar tijd op verschillende opdrachten via Verder.” Naast uitdagende opdrachten in het sociaal domein en onderdeel zijn van de kennispartner van Schuldhulpverlening Nederland, bieden we je persoonlijke groei. Als mens, en als professional. Daarnaast krijg je:    

  • Een marktconform salaris met een uitzicht op een vast contract;
  • Een vaste maandelijkse onkostenvergoeding van €30,- en Fiscfree is een programma dat wordt gebruikt waarbij je brutoloon bestandsdelen (max €300,-) om kan ruilen tegen nettoloon;
  • 26 vakantiedagen per jaar en de mogelijk elk jaar 5 extra vakantiedagen bij te kopen;
  • Een laptop, telefoon en een leaseauto, alles wat je nodig hebt om van jouw opdrachten een succes te maken;
  • Verbinding én zelfstandigheid, want we investeren veel in persoonlijk contact en tegelijkertijd werk je op locatie bij onze opdrachtgevers, waar je zelf verantwoordelijk bent. We organiseren maandelijkse borrels en elk jaar meerdere mogelijkheden om deel te nemen aan etentjes, netwerkbijeenkomsten en andere events om te verbinden met je collega’s.


Ben jij enthousiast? Of wil je vrijblijvend meer te weten komen? In beide gevallen komen we graag met je in contact. 

Sollicitatie

Bij Verder maken we tijdens de sollicitatieprocedure gebruik van assessments van The Selection Lab. Door middel van deze assessments kunnen wij jou op een objectieve wijze beter leren kennen. De assessments zijn ontworpen om competenties, drijfveren en cultuurvoorkeuren te achterhalen, ongeacht je achtergrond of ervaring. We geloven dat deze aanpak ons in staat stelt kandidaten te vinden die het beste passen binnen de rol en onze organisatiecultuur. Daarnaast ontvang je bij het maken van het assessment een persoonlijkheidsrapport waardoor je direct meer inzicht krijgt in je eigen persoonlijkheid. Door dit rapport met ons te delen, leren we jou dus niet alleen sneller beter kennen, maar kunnen we ook direct zien hoe wij kunnen bijdragen aan jouw ontwikkeling.

Portret foto
Gitte van Dijk 06-41 00 67 98

Solliciteer direct

Persoonsgegevens

PDF, DOC, DOCX (max 8 MB)

Motivatie & Bron

Contactgegevens

Prive Werk

Adresgegevens

Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan