Schuldhulpverlener Kinderopvangtoeslagaffaire

Noord-Holland
40 uren

Introductie

Vanuit Verder Detachering & Advies zijn wij door het hele land continu opzoek naar collega’s die willen werken in het sociaal domein! Onze opdrachtgevers vragen ons wekelijks om te ondersteunen, helpen bij piekbelasting, adviseren, achterstanden wegwerken, en huren ons om nog vele andere redenen in om Samen Verder te komen. 

Wij bieden flexibele en afwisselende opdrachten in het sociaal domein, die passen bij jouw wensen en ambities. Werken in het sociaal domein is een impactvolle werkomgeving, waar je elke dag het verschil maakt in de levens van mensen die jouw hulp hard nodig hebben.

Ben jij per direct beschikbaar voor 36 uur en wil jij je inzetten voor de inwoners van Gemeente Zaanstad? Dan is dit je kans!

Organisatie

Verder heeft meer dan 40 jaar ervaring in de financiële zorgverlening. We staan voor een persoonlijke aanpak, vertrouwen en kwaliteit. Onze collega’s geven terug dat ze werken bij Verder afwisselend en uitdagend vinden. Vooral via Verder Detachering & Advies, krijgen ze een diversiteit aan kansen binnen verschillende gemeenten, scholen of bedrijven. Kansen om burgers te helpen. Kansen om dienstverlening te verbeteren. Kansen om Verder te komen.  

Als marktleider in de financiële zorgverlening weten vele opdrachtgevers ons te vinden als ze (tijdelijke) ondersteuning nodig hebben. En samen met jou, geven we ze die!  

De gemeente Zaanstad heeft een stedelijk team opgericht met regisseurs die gedupeerden van de toeslagenaffaire in Zaanstad ondersteunen. De regisseurs hebben een belangrijke rol in het begeleiden en ondersteunen van deze inwoners naar een stabiele en zelfredzame situatie. De gemeente Zaanstad biedt, als onderdeel van de hersteloperatie, ook brede ondersteuning aan kinderen van gedupeerde ouders (de zogeheten kindregeling). Het betreft veelal jongeren, maar ook kinderen ouder dan 27 jaar. Een belangrijk onderdeel van de ondersteuning bestaat uit het werken aan een gezonde financiële huishouding. Het is moeilijk om een nieuwe start te maken als er sprake is van problematische schulden. Met name voor de kinderen met schulden die gebruik maken van de kindregeling zijn wij daarom voor het aanvullend schuldhulpaanbod op zoek naar een ervaren schuldhulpverlener.

Functie

Gedupeerden hebben vaak wantrouwen gekregen tegenover overheidsinstanties. Dit vraagt om een
intensieve begeleiding met veel ruimte voor maatwerk. Als schuldhulpverlener voor de kinderen van
erkend gedupeerde ouders ga je de doelgroep voorbereiden op en klaarmaken voor het aanvullend
schuldhulpaanbod (saneringskrediet). Dit doe je (waar nodig) in samenwerking met regisseurs van het
stedelijk team toeslagenaffaire, de Kredietbank Nederland en de afdeling BBZ . De regisseurs van het
stedelijk team vormen het centrale aanspreekpunt voor de doelgroep en bewaken de regie over de
ingezette hulp. De Kredietbank Nederland voert in Zaanstad de minnelijke trajecten uit (fase b) voor
mensen die geen onderneming hebben. De afdeling BBZ is het voorportaal voor ondernemers met
schulden.

Onder jouw werkzaamheden vallen, afhankelijk van de individuele casus, de volgende
werkzaamheden:

  • Inventariseren benodigde acties om deel te kunnen nemen aan een minnelijk traject;
  • Het geven van uitleg over en begeleiding bij de uit te voeren acties;
  • Het vaststellen of een schuld problematisch is;
  • Indien gewenst plannen of bijwonen van 3-gesprekken met de inwoner en de regisseur;
    (verder) In kaart brengen van de financiële situatie met een budgetplan en schuldenoverzicht;
  • Ondersteuning/advies bieden bij het in evenwicht brengen van de inkomsten en uitgaven
    (stabiliseren);
  • Beslagvrije voet controleren en waar nodig actie ondernemen op het ontvangen van een juiste
    beslagvrije voet;
  • Maken berekening Vrij Te Laten Bedrag;
  • (toezien op) het verzamelen van informatie en stukken die benodigd zijn voor de start van een
    schuldregeling
  • Het verzorgen van de overdracht naar de Kredietbank;
  • Schrijven voorstel tekst t.b.v. het saneringsvoorstel;
  • Monitoren uitvoering van het schulddienstverleningstraject (fase B);
  • Aansluiten bij casuïstiek overleggen;
  • Geven van informatie en advies aan de regisseurs van het stedelijk team.

Functie-eisen

Je bent een ervaren schuldhulpverlener die weet hoe je de doelgroep, waaronder veel jongeren, goed
kunt bereiken en begeleiden naar een minnelijke schuldregeling. Je weet daarbij goed aan te sluiten op
de behoeften van degene die je begeleidt. Je kijkt naar wat iemand nodig heeft en biedt waar nodig
maatwerk. Je weet collega’s en andere gecontracteerde aanbieders te vinden en te bewegen naar de
juiste aanpak. Jij geeft de doelgroep niet alleen inzicht in de financiële situatie, maar helpt hen ook met
praktische stappen om een gezonde financiële huishouding te bereiken en te behouden.

Verder heb je:

  • Ervaring met het werken in het sociaal domein;
  • Ervaring met de toeslagenaffaire is een pre;
  • Jij hebt minimaal 3 jaar werkervaring in de schuldhulpverlening (fase 1);
  • Aantoonbaar hbo werk- en denk niveau;
  • Je bent beschikbaar voor 24-36 uur per week;
  • Je hebt kennis van inkomenscomponenten, financiële tegemoetkomingregelingen , relevante
    gedragscodes (NVVK) en aanverwante wetgeving (bijvoorbeeld de WGS);
  • Je hebt kennis van psychosociale hulpverlening en psycho-educatie;
  • Je bent bekend met de schuldhulptrajecten in het kader van de kindregeling;
  • Je herkent jezelf in de volgende competenties: communicatief vaardig, flexibel, besluitvaardig
    en oplossingsgericht;
  • Je bent vaardig in het analyseren van een individueel schuldenprobleem en het opstellen van
    een stappenplan & advies.

Aanbod

Allereerst, een plek waar jij jezelf mag zijn, je kan ontwikkelen en kan doorgroeien. Verder zeggen wij altijd: “wat je in 10 jaar leert op 1 plek, dat leer je in 4 jaar tijd op verschillende opdrachten via Verder.” Naast uitdagende opdrachten in het sociaal domein en onderdeel zijn van de kennispartner van Schuldhulpverlening Nederland, bieden we je persoonlijke groei. Als mens, en als professional. Daarnaast krijg je:    

  • Een marktconform salaris met een uitzicht op een vast contract;
  • Een vaste maandelijkse onkostenvergoeding van €30,- en Fiscfree is een programma dat wordt gebruikt waarbij je brutoloon bestandsdelen (max €300,-) om kan ruilen tegen nettoloon;
  • 26 vakantiedagen per jaar en de mogelijk elk jaar 5 extra vakantiedagen bij te kopen;
  • Een laptop, telefoon en een leaseauto, alles wat je nodig hebt om van jouw opdrachten een succes te maken;
  • Verbinding én zelfstandigheid, want we investeren veel in persoonlijk contact en tegelijkertijd werk je op locatie bij onze opdrachtgevers, waar je zelf verantwoordelijk bent. We organiseren maandelijkse borrels en elk jaar meerdere mogelijkheden om deel te nemen aan etentjes, netwerkbijeenkomsten en andere events om te verbinden met je collega’s.

Ben jij enthousiast? Of wil je vrijblijvend meer te weten komen? In beide gevallen komen we graag met je in contact. 

Sollicitatie

Bij Verder maken we tijdens de sollicitatieprocedure gebruik van assessments van The Selection Lab. Door middel van deze assessments kunnen wij jou op een objectieve wijze beter leren kennen. De assessments zijn ontworpen om competenties, drijfveren en cultuurvoorkeuren te achterhalen, ongeacht je achtergrond of ervaring. We geloven dat deze aanpak ons in staat stelt kandidaten te vinden die het beste passen binnen de rol en onze organisatiecultuur. Daarnaast ontvang je bij het maken van het assessment een persoonlijkheidsrapport waardoor je direct meer inzicht krijgt in je eigen persoonlijkheid. Door dit rapport met ons te delen, leren we jou dus niet alleen sneller beter kennen, maar kunnen we ook direct zien hoe wij kunnen bijdragen aan jouw ontwikkeling.

aa
Daniella Fotiadis

Solliciteer direct

Persoonsgegevens

PDF, DOC, DOCX (max 8 MB)

Motivatie & Bron

Contactgegevens

Prive Werk

Adresgegevens

Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan