De Zorg die de gemeente inkoopt, moet goed zijn. Je wilt als gemeente weten of de zorgorganisaties waarmee je samenwerkt de juiste zorg leveren en of ze zich houden aan de wet.
Daarom helpen wij gemeenten met onderzoek. We doen onderzoek naar cliëntervaring, kwaliteit, prestatielevering zorg in natura en persoonsgebonden budget binnen de Wmo en Jeugdwet. De resultaten krijg je in een overzichtelijk rapport. Met deze informatie laat je zien dat de gemeente het zorgbudget goed heeft besteed.
Klaar om het gesprek aan te gaan? Vraag een intake aan en we nemen jullie mee in de aanpak bij onze onderzoeken en delen wij onze ervaringen, de vragen die we gebruiken en de manier waarop resultaten worden gepresenteerd. Kortom een volledig beeld van wat we gaan doen en wat het brengt.
Intake aanvragen
Wij werken onder andere voor
“Gemiddeld scoren zorgaanbieders een 7,8 voor kwaliteit. Cliënten geven gemiddeld een 7,2 voor tevredenheid”
Wat onze onderzoeken bieden
Wij voeren verschillende onderzoeken uit om inzicht te geven in het nakomen van gemaakte afspraken, geleverde kwaliteit en tevredenheid. Na het onderzoek presenteren we de resultaten in een eindrapport en tonen deze in ons dashboard waardoor alle informatie inzichtelijk en weet wat goed gaat en beter kan.
Helder en effectief. Vraag een gratis intake aan.
Zo helpen wij
Soorten onderzoeken
- PGB prestatielevering
Inzicht in nakoming van de gemaakte afspraken met de daadwerkelijke levering - Technische metingen:
Onderzoek naar de geleverde kwaliteit van huishoudelijke hulp op basis van de VSR-DSK methodiek. - Telefonisch klanttevredenheidsonderzoek
Onderzoek naar tevredenheid van cliënten zijn over de ontvangen zorg.
Bespreek tijdens een intake de mogelijkheden
Onderzoekservaring
In 2024 hebben we 1957 onderzoeken uitgevoerd voor 14 gemeenten.
In 2024 hebben we 110 onderzoeken uitgevoerd waarbij 63 signalen zijn gevonden.
Inzicht in klanttevredenheid verschaft aan 14 gemeenten.
“Wij zijn echt te spreken over de samenwerking met Verder groep. Er is altijd snel contact en er wordt altijd meegedacht. Dit is ontzettend fijn! Gemeente Westland”
Voordelen van onze onderzoeken
-
Standaardvragen en/of maatwerk
Onze onderzoeken zijn op basis van onze ervaring gestandaardiseerd maar er is zeker ruimte voor maatwerk. -
Snel aan de slag
Door standaardisatie van de vragen kunnen we snel aan de slag met het verzamelen van de inzichten. -
Heldere resultaten
De resultaten worden met een eindrapport gepresenteerd en zijn te zien in ons dashboard.
Veelgestelde vragen over onze onderzoeken
Controllers, kwaliteitsmedewerkers en managers die willen aantonen dat het zorgbudget goed besteed is, maar ook om te kunnen sturen op de kwaliteit van de geleverde zorg, zodat zorgaanbieders hierop aangesproken kunnen worden en inwoners de zorg ontvangen die ze dienen te krijgen.
We lopen stap-voor-stap door onze aanpak, laten voorbeeldvragenlijsten zien en tonen hoe de resultaten straks in jouw dashboard én eindrapport verschijnen.
- Prestatieonderzoeken – check: afspraak = levering? zie ook dit artikel: https://www.verdergroep.nl/artikelen/hoe-ziet-het-proces-van-prestatielevering-pgberuit/
- Technische metingen – kwaliteit & tevredenheid huishoudelijke hulp (mét VSR-DSKmethode).
- Klanttevredenheid – 100 % telefonisch, 0 % belscript-robot.
Alles staat 24/7 in ons dashboard én in een heldere rapportage. Daarmee onderbouw je de accountantsverklaring en volg je jaarlijks of de zorg echt beter wordt.
Sinds 2014 > 10.000 onderzoeken, 21 gemeenten, een 7,8 voor kwaliteit en 7,2 voor cliënttevredenheid in 2024. Plus bewezen samenwerking met verschillende gemeenten. Lees ons succesverhaal met Gemeente Westland.
Of neem contact op als je meer vragen hebt.